Plán pro týden 02: Najděte problém, který musí lidé řešit

Za co jsou lidé ochotni dát vám své peníze? Jeden z největších důvodů je, že váš produkt vyřeší jejich problém. Za to jsou ochotni otevřít svou peněženku a zaplatit vám požadovanou částku. Nemusí se přitom jednat doslova o „problém“. Může jít také o něco, co oni nemají a vy jim to můžete dát. Mohou to být například znalosti, nebo informace, které řeší to, co je zajímá, co potřebují.

Plán výzvy 100 dní

Uvědomte si, že nezáleží na tom, v jakém oboru podnikáte. Důležitější je, že vyděláte jen na tom, když najdete někoho, kdo je ochoten od vás něco koupit. Když najdete někoho, jehož potřeby a problémy dokážete vyřešit.

Každý máme nějaký svůj „problém“, který musíme překonat. Mají je samozřejmě i lidé kolem vás. A je možné, že právě vy můžete jejich problém vyřešit. Oni vám za to rádi zaplatí, protože jim dáte odpovídající hodnotu. Čím větší problém lidé mají, tím větší hodnotu jim můžete dát.

Problémem přitom může být i něco, co je ve skutečnosti pozitivní a příjemné. Problémem se to nazývá jen proto, že se tím musí lidé zabývat. Například vlastní svatba, s tou bývá přece plno organizačních problémů a starostí. Normální člověk má svatbu jen jednou za život, nemá s tím proto zkušenosti. Můžete mu v tom poradit? Můžete právě vy vyřešit jeho „problém“.

Pro plnění výzvy 100 dní, kdy chceme dávat lidem digitální produkty, je nejvhodnější zaměřit se na různé návody a zpracované souhrny informací z dané oblasti. Pokud například rádi cestujete, určitě se najde někdo, komu se bude hodit podrobný návod, jak si zorganizovat víkendový výlet do Londýna. Vyřešíte tím jeho problém, kdy mu pomůžete s nákupem levné letenky a ubytování.

Vyřešit problém někoho jiného lze přitom i zdarma. Přesto na tom můžete následně vydělat. Jako firma například prodáváte, nebo opravujete koloběžky. Víte proto, že hodně lidí neví, jakou koloběžku si mají vybrat. Nemají přehled o tom, jaké koloběžky existují. Neznají, která koloběžka se hodí do města, která je vhodná do terénu. Mají s tím problém. Neví, jakou koloběžku si mají koupit. Sepište své zkušenosti do Ebooku (návodu) a dejte ho lidem zdarma za Email. Ti vás budou brát díky tomu za odborníky, protože jste vyřešili jejich problém. Rádi si k vám následně dojdou tu koloběžku koupit. Protože ví, že cokoliv se týká koloběžek, to jim poradíte. Podobný princip je možné použít v mnoha dalších oborech.

Odpovězte si:

  • Ujasněte si, co vše může být pro jiné „problém“, co jste schopni mu vyřešit, dát mu návod na řešení jeho problému?
  • Co nejvíce trápí lidi v oboru, ve kterém se chcete prosadit na internetu? Co pro ně můžete udělat?
  • Poslechněte si lidi kolem sebe, podívejte se na internet. Jaké problémy tam lidé mají? Co z toho jste vy schopni jim vyřešit?
  • Co dát lidem, aby dostali skutečnou hodnotu? Aby dostali něco, co jsou ochotni si zaplatit? Mám jim to prodat, nebo dát zdarma?

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Myslíte si, že má výzva nějaký smysl? Co byste v plánu pro tento týden doplnili? Měli byste také zájem podobnou výzvu 100 dní absolvovat? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018