Plán pro týden 05: Základní stránky na webu

Co vše má být na webu? Dnes už nestačí mít na webu nějaký ceník a kontaktní údaje. Návštěvníka webu je nutné zaujmout natolik, aby u vás (možná i v budoucnu) nakoupil. Je proto nutné mít na webu několik základních stránek, které návštěvníka webu vedou od první návštěvy až po konečný prodej. Které stránky to jsou? Jakou funkci musí každá z nich plnit, aby vznikl dokonalý prodejní web?

Plán výzvy 100 dní

Nově nainstalovaný web je jen polotovar bez obsahu. Něco, jako noviny bez textu. Po instalaci a nastavení webu je proto nutné naplnit web texty. K tomu je ale nutné si nejprve zvolit strukturu webu. Určit, které stránky na webu budou:

* Úvodní stránka
* Obsahová stránka, blog
* Stránka Kdo jsem
* Kontaktní stránka
* Obchodní podmínky a prohlášení o ochraně dat
* Prodejní stránka s objednávkou
* Děkovací stránka
* Reference zákazníků

Úvodní stránka webu by měla působit jako rozcestník na webu. Měla by dávat rychlý přehled o tom, co vše a kde je možné na webu najít. Měla by také obsahovat kontaktní formulář, kam může zadat návštěvník webu na sebe kontakt, za který dostane další informace.

Základem většiny webů je blog s texty. Ty je možné do různých kategorií podle obsahu. Nejdůležitější funkcí blogu je mino informační stránky návštěvníka webu zejména možnost dostat se do vyhledávačů (Seznam, Google). K tomu je ale nutné dodržovat některé SEO zásady, jak texty psát.

Na webu by měla být také stránka s informacemi o tom, kdo web provozuje, jaké má zkušenosti s tím, co na webu nabízí. Někde se uvádí, že by to měl být příběh toho, kdo web provozuje. Mě osobně se ale takové označení vůbec nelíbí.

Pokud budete na svém webu prodávat, budete muset na něj umístit buď přímo Eshop, nebo prodejní stránku s objednávkou, která je napojená na fakturační systém. Po provedení objednávky je také vhodné zobrazit děkovací stránku, na které mohou být v některých případech nabídnuty k prodeji další produkty za zvýhodněnou cenu. Vhodné je také umístit na web stránku s referencemi zákazníků.

Aby mohl sloužit web pro podnikání, je nutné mít na něm několik stránek, které obsahují zákonem stanovené údaje. Rozhodně na něm musíte mít kontaktní údaje na vás. Web by měl také obsahovat obchodní podmínky a prohlášení o ochraně dat, pokud na webu sbíráte kontakty.

Odpovězte si:

  • Jaké poslání má můj web plnit? Co bude jeho hlavním posláním? Co má lidem předat?
  • Co bude obsahem mých textů na webu?
  • Chci mít na webu jen blog s texty, nebo začnu hned budovat prodejní web?
  • Budu mít na webu Eshop?

Úkoly pro tento týden:

  • Podívejte se na internetu na podobné weby a zjistěte, co vše mají na výše uvedených typech stránek. Jaký obsah na ně dáte vy na svém webu?
  • Navrhněte strukturu webu, která bude podporovat vaše zaměření. Promyslete si, jaké texty na webu budete mít na jednotlivých stránkách. Uvědomte si přitom, že texty mají hlavně zaujmout a informovat návštěvníka webu o tom, co pro něj můžete udělat.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Myslíte si, že má výzva 100 dní nějaký smysl? Co byste v plánu pro tento týden doplnili? Měli byste také zájem podobnou výzvu 100 dní absolvovat? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018