Den 014/100: Byl by zájem o návod na prodejní web?

Podnikání na internetu, to je oblast, které bych se chtěl ve své výzvě 100 dní věnovat. Myslím si, že mám v této oblasti dostatek zkušeností a že je možné nalézt dost zákazníků, kteří mi za to zaplatí. Je to ale stále ještě dost široká oblast. Je nutné vybrat si nějakou specializaci. Mám tvořit weby na zakázku? Šlo by najít i něco jiného?

Živit se tvorbou webů? Přidat se k bandě mladých kluků, kteří jsou v tom dobří a dělají to často za pár korun? Byla by to dobrá cesta? Ti kluci možná rozumí tvorbě webu. Málokdy už ale rozumí tomu, jak má takový web vypadat z hlediska funkčnosti. Neznají principy prodejního webu. Netuší nic o tom, jak by měla vypadat objednávka, co je to faktura. Rozhodně mám šanci nabídnout víc. Je to ale pro mě správná cesta?

Tvorba webů mě pokaždé bavila. Zejména když jsem zjistil, že není nutné vše programovat od začátku. Je možné použít plno nástrojů, web vlastně jen skládat podle požadované funkčnosti. Navíc, napojovat k tomu další aplikace, které umožní vytvořit prodejní web. Dělat ale tohle pro zákazníky? Nenašlo by se něco ještě zajímavějšího?

Když se tvoří konkrétní web, je to pokaždé jednorázové a na zakázku. Kolik dokážu udělat webů za měsíc? A kolik se dá na tom vydělat? Snadná matematika. Vynásobit počet webů cenou za jeden web. Jak se dá na tom vydělat více? Dělat i přes víkendy a v noci, nebo zvednout ceny. Vydělat ještě více? Přijmout zaměstnance, kteří to budou dělat za mě. AHA, takže tohle raději NE, to jsem si už jednou zažil. Co teda s tím?

Říká se, že je lepší naučit někoho lovit ryby, než mu ty ryby přímo dát (prodat). A to je cesta, kterou bych chtěl jít. Naučit lidi, aby si ten svůj prodejní web udělali sami. Je možné to udělat mnoha způsoby. Od knihy, až po nějaký názorný tutoriál. A to je právě ta cesta, která by mi vyhovovala. Mít možnost vytvořit produkt, který vyrobím jednou, přesto ho prodám vícekrát.

Myslím si, že návod na prodejní web, jak jsem to pracovně nazval je zajímavě vymezená cesta, která dovoluje vytvořit žádané produkty s mnoha různými obměnami. Od vysvětlení, co je to vlastně prodejní web, až po podrobný tutoriál, jak k tomu využít konkrétní nástroje. Sám jsem zvědavý, co vše z toho stihnu do konce výzvy 100 dní realizovat.

Vizí prodejního webu se zabývám už delší dobu. Mám proto připravené schéma, jak by mělo vše fungovat. Mám také připraveno, co a jak k tomu vše přidat, aby to vše ve svém celku zapůsobilo co nejvíce.

Výzva 100 dní

A že už něco takového existuje? To mi nevadí. Mám už představu, jak to dělat jinak. A právě to je výsledek tohoto týdne mé výzvy 100 dní. Najít si možnosti, jak to dělat nově, jak to dělat jinak. Myslím si, že v této oblasti je stále ještě možné zákazníky najít. Je jen nutné se na vše podívat novým pohledem.

Někde jsem nedávno zahlédl citát Steve Jobse: „Prodávejte sny, ne výrobky“. Z právě, nalezení toho snu, který dokážete lidem splnit je základ pro dobré podnikání. Prodávat krabice je snadné. Pro lidi je ale důležitější přínos, který získají. Myslím si, že návod na prodejní web by to mohl plnit.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Co chcete lidem prodávat, abyste plnili jejich sny? Může se dokonalým prodejním webem, který si lidé sami vytvoří splnit jejich sen? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018