Plán pro týden 08: Databáze kontaktů, registrační formulář

Tvrdí se, že nejcennější jsou v podnikání kontakty. Nemusí to být přitom jen lidé, kteří u vás už nakoupili. Velkou hodnotu mají i lidé, které zajímá to, co děláte. Protože někteří z nich jsou vaši budoucí zákazníci. Je proto nutné takové kontakty spřízněných duší na webu sbírat a evidovat si je ve své databázi. Nejlépe formou registračního formuláře, kde vám na sebe rádi nechají svůj kontakt.

Plán výzvy 100 dní

Jak získat Emaily do databáze kontaktů?

Jak (za co?) získat email? Nejjednodušší je mít na webu formulář, kam může kdokoliv sám svůj email zadat. Proč by to ale dělal, napadne vás. Je pravda, v dnešní době už lidé nechtějí takto zadávat. Je proto nutné jim za to něco slíbit, dát jim nějakou odměnu. Ta může být různá, nejlépe doručitelná emailem. Pokud například provozujete Eshop, můžete nabídnout slevový kód pro první objednávku. Velmi často se také za email dává Ebook. Je to elektronický dokument s obsahem související s webem. Mohou v něm být například rady, jak maximálně využít to, co prodáváte. Možností je spousta.

V dnešní době GDPR je nutné mít možnost prokázat, že se někdo sám někam registroval, že vám svůj email zadal opravdu on. To je možné provést tím, že je vyžadováno potvrzení zadání emailu. To se nazývá double opt-in a rozhodně doporučuji tuto funkci na wašem webu použít. Odfiltrujete tak možné pozdější problémy, když vám bude někdo tvrdit, že email na vašich stránkách vůbec nazadal.

Principem double opt-in je, že po zadání emailu ve formuláři na vašem webu zašlete na zadaný email nejprve žádost o potvrzení zadaného emailu. Příjemce musí kliknout na odkaz, který mu v emailu pošlete. Pokud tak neudělá, nebude email potvrzený. To se stává například tehdy, když někdo zadá do vašeho formuláře cizí, nebo neexistující Email. Až v okamžiku, kdy je email potvrzen kliknutím na zaslaný odkaz, až potom mu můžete zaslat slíbenou odměnu ve formě slevového kódu, nebo Ebooku.

Nemusíte se děsit, veškerá komunikace a potvrzování double opt-in za vás zařídí vámi zvolený Email systém, ve kterém budete také získané kontaktní emaily evidovat. Ty vám dají navíc také možnost odesílat kontaktům, které máte v databázi hromadnou poštu. Můžete jim tak snadno a všem najednou díly Email systému odeslat informace o tom, co nového děláte, co nového jim můžete nabídnout.

Email systémy
Existuje hodně systémů, které mohou vaše Email kontakty evidovat. Liší se zejména cenou a samozřejmě možnostmi. Důležitá vlastnost je, že je to známý a používaný systém. Že vám dokáže někdo poradí, když si nebudete vědět rady, co a jak nastavit. Krátce tu popíšu tři systémy, které jsem dlouhodobě testoval a mám s nimi praktickou zkušenost.

SmatEmailing

Zřejmě nejznámější a také velmi často používaný systém pro odesílání Emailů je u nás SmartEmailing. Vyvíjí ho česká firma, v češtině budete mít proto i českou podporu. Výhodou je, že SmartEmailing spolupracuje s dalšími aplikacemi MioWeb (tvorba webu) a FAPI (objednávkový a fakturační systém). Zdarma je možné použít SmartEmailing jen do 200 kontaktů, dále již budete muset (dost) platit.

Výzva 100 dní

MailerLite

Pokud vám nevadí Angličtina a stačí vám jeden tisíc kontaktů zdarma, mohl by se vám líbit systém MailerLite. Podle mě moc zajímavé řešení s velmi dobrou cenou. Používá jej u nás hodně lidí a zatím jsem na něj neslyšel nic, co by mohlo vadit. Snad jen, autoři jsou odněkud z Litvy a nevypadá to, že by chtěli přidat do svého systému češtinu.

Výzva 100 dní

MailPoet

Stačilo by vám mít v databázi 2 tisíce kontaktů? Tak pokud na to použijete MaiPoet, můžete ho používat právě do 2 tisíc kontaktů zdarma. Je to ale Plugin WordPressu, takže o vše se musíte starat sami. Což může být pro někoho další výhoda. Mám přímé zkušenosti s využitím tohoto systému, který eviduje několik stovek kontaktů a občas odesílá Email na zhruba 400 kontaktů. Systém s vámi bude komunikovat česky.

Je ale nutné si uvědomit, že počet odeslaných emailů může být na vašem webhostingu limitován. Například u Wedosu je to mám dojem limit 400 Emailů za den. Navíc je nutné takové množství odesílat po částech. Naštěstí, to dokáže MailPoet sám zařídit. Pokud ale máte vlastní SMTP server (lze ho zřídit zhruba do 300 korun na měsíc) lze toto snadno obejít a odesílat všechny Emaily okamžitě.

Některé externí pluginy WordPressu s MailPoetem spolupracují a například některé kontaktní formuláře mohou ukládat zadané kontakty přímo do databáze MailPoetu.

Výzva 100 dní

Další možností je využít inovovaný MailPoet 3, kde si můžete zaplatit službu odesílání Emailů. Cena je závislá na počtu kontaktů v databázi. V tomto případě ale není součástí systému čeština.

Výzva 100 dní

Odpovězte si:

Jak budu získávat kontakty na zákazníky? Co jim můžu za to nabídnout?

Úkoly pro tento týden:

Seznamte se důkladně s dostupnými Email systémy a vyberte si jeden z nich, ve kterém budete své kontakty evidovat.Bohužel, není možné dát sem praktické návody, jak který systém používat.

Vložte na svůj web kontaktní formulář pro sběr kontaktů. Nastavte jej tak, aby využíval double opt-in ověření zadání kontaktu.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Jaké používáte řešení na evidenci kontaktů v databázi, vyhovuje vám? Myslíte si, že má výzva nějaký smysl? Co byste v plánu pro tento týden doplnili? Měli byste také zájem podobnou výzvu 100 dní absolvovat? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018