Plán pro týden 09: Natočení a publikování videa

Psaný text na webu je důležitý hlavně k tomu, aby vás lidé našli ve vyhledávačích (Google, Seznam) našli. Lidé ale moc nečtou, texty často jen zběžně prolétnou, přečtou si hlavně nadpisy a zvýrazněné části textu. Dokáže je ale zastavit dobře udělané video, které shrnuje napsaný text. Navíc, video může také působit jako další kanál zdroje návštěvnosti (Youtube). Video je také možné sdílet na sociálních médiích. Vytvoření videa přitom dnes už není tak složité, abyste to sami nezvládli.

Plán výzvy 100 dní

Text, nebo video?

Díváte se rádi na videa? Nebo si raději přečtete text, který popisuje stejnou myšlenku slovy? Obojí má své výhody a nevýhody. Někdo raději píše, jiný zase raději mluví. Nejdůležitější jsou zřejmě technické možnosti. Natočit a zveřejnit video je přeci jen technicky více náročné, než napsat text.

Psaný text na webu má velkou výhodu, že je díky tomu k nalezení ve vyhledávačích. Pokud také text správně rozdělíte a naformátujete, zvýrazníte odstavci, dostane čtenář ihned prvotní souhrnnou informaci. U videa je to složitější, tam není žádný přehled, co může ve videu být.

Jak se zdá, nejlepší je kombinovat obojí. Napsat text, převést ho následně i do videa. Někomu může vyhovovat obrácený postup, kdy až podle videa napíše text. Obojí je možné. Zejména tam, kde je požadováno vykonání nějaké akce může zapůsobit video lépe a rychleji, než text. Video lépe zachytí emoce. Dokáže také důrazněji vyzvat k akci. Videem je také mnohem snáze odpovědět na různé předpokládané otázky.

Možná vám bude nějakou dobu trvat, zvyknout vidět se ve videu. Nikdo není dokonalý. Většinou kritizují ti, co by to uměli ani tak jako vy. Je dobré to zkoušet, postupně se zlepšovat. Překonat kritický pohled na sebe. Uvědomte si, že není nutná nějaká vizáž, ale hlavně celkový obsah. To, zda jste schopni předat své poselství někomu dál.

Jak natočit video?

Mohlo by se zdát, že pro natočení videa je nutné složité vybavení. Skutečnost je taková, že pro jednoduché video nic takového nepotřebujete. Záleží na tom, jak má výsledné video vypadat. Je například možné vytvořit prezentaci v Powerpointu, který přímo obsahuje nástroj pro převod do videa. Podobně je možné vytvořit video v různých aplikacích, které tvoří animační video. Je ale pravda, naučit se ovládat a používat takové aplikace může nějakou dobu trvat.

Výzva 100 dní

Pro klasické video je nutné se rozhodnout, jak moc má být kvalitní a profesionální. Jednoduchá videa lze natočit i na mobil. Sestříhat je následně v nějaké free aplikaci. Kvalitnější videa vzniknou, pokud použijete kvalitní digitální fotoaparát, nebo přímo video kameru.

Pro kvalitní video je nutné dodržet dvě věci. Kvalitní obraz a kvalitní zvuk. Což znamená, použít ve špatných světelných podmínkách dodatečné externí osvětlení. Pro natočení videa je nutné použít dobrý externí mikrofon téměř vždy. Vše toto však již nese sebou dost problémů, jak to vše nastavit a následně zpracovat. Rozhodně se vyplatí se na to zaměřit. První videa budou třeba děsná, pokud ale vytrváte, dokáže video velmi silně zapůsobit. Navíc, pokud má být vaším produktem video kurz, zřejmě vám nic jiného nezbývá.

Pro střih videa je možné použít libovolný střihový program. Pokud ale použijete program Camtasia Studio, dostanete navíc i možnost nahrávat obrazovku svého počítače. Určitě se vám může také hodit možnost zvýrazňovat ve videu určité části obrazu, přidávat snadno titulky a nadpisy. Důležitý je také export do různých video formátů.

Výzva 100 dní

Jak video zveřejnit?

Nejčastěji to bude zřejmě uložení videa na Youtube, což je zdarma. Stačí se zaregistrovat a nahrát video. Máte přitom možnost si zvolit, zda má být video volně dostupné, nebo jen pro ty, kdo znají na něj přímý odkaz. Video potom můžete snadno vložit na vaše stránky na webu. Používat Youtube je vhodné zejména na videa, která mají být dostupná zdarma. Je totiž velmi snadné tato videa dále šířit, nebo stahovat.

Výzva 100 dní

Pro placená videa je výhodnější použít Vimeo, což je již placená služba pro ukládání videí. Výhodou je, že video se vám bude zobrazovat bez reklam. Hlavně ale, je možné zadat doménu, na které je možné video spustit. Takže ani ten, kdo zná přímý odkaz na uložení videa na Vimeo nebude mít možnost ho spustit. Videa uložená na Vimeo mívají také větší kvalitu. Jste ale omezeni tím, kolik videa můžete nahrát.

Výzva 100 dní

Odpovězte si:

Co mi brání v tom, natočit své propagační video? Pokud něco takového je, změňte to.

Úkoly pro tento týden:

Nahrajte a zpracujte své propagační video. Možná se to nepovede hned na poprvé. Rozhodně ho není hned zveřejňovat. Zkoušejte to a opakujte i později, dokud nedosáhnete dobrých výsledků.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Myslíte si, že má výzva nějaký smysl? Co byste v plánu pro tento týden doplnili? Měli byste také zájem podobnou výzvu 100 dní absolvovat? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018