Den 056/100: Email marketing zatím moc neřeším

Email marketing je sice důležitý, ale někdy až přeceňovaný. Zejména v dnešní době, kdy je málokdo ochoten zadat do registračního formuláře svůj email. Bojí se, že mu začne chodit spousta nesmyslů. Nevěří, že je opravdu možné se odhlásit. GDPR je velký strašák. Ani se tomu nedivím, sám se nerad někam registruji.

Já používám pro registraci na webu pro zasílání samostatný Email, který jsem si jen k tomu zřídil u Seznamu. A doporučuji to udělat i vám. Nemusíte se bát, že vám začnou chodit do vašeho hlavního emailu nesmyslné obchodní nabídky. Naopak, někdy je zajímavé sledovat, jak používá kdo marketingové postupy, co do svých nabídek píše.

Nikdy jsem moc databázi kontaktů nebudoval. Nebavilo mě vymýšlet, co kdy napsat. Nějak jsem se nechtěl lidem vnucovat. Myslím si, že pro to, co jsem až dosud dělal (Affiliate) bylo lepší, když si mě lidé sami našli na internetu. Cítím ale, že s tím co teď dělám dubu muset na databázi kontaktů více zaměřit.

Měl jsem ještě nedávno v databázi několik stovek kontaktů. V polovině dubna, s nástupem GDPR jsem je s klidem všechny zrušil a začnu znovu od začátku a jinak. Zatím ale nespěchám, nemám totiž těl lidem zatím co nabídnout. A mít tam na webu jen formulář, aniž bych jim něco slíbil, to je nesmysl. Věřím ale, že to stihnu vše změnit do konce roku.

Kostru formuláře pro zadávání emailu mám skoro připravenou. Vše je již připraveno s kontrolou přihlášení (double opt-in). Budu muset ještě přidat souhlas s ochranou dat podle GDPR. A samozřejmě taky sestavit dokument o ochraně osobních údajů. Bez toho se mi to nějak nechce dávat na web.

Výzva 100 dní

Líbí se mi MailerLite (levnější), větší praxi mám ale se SmartEmailingem. Počítám s tím, že je pro sebe zkombinuji. Pro kontakty zdarma MailerLite, lidé co si u mě něco koupí budou ve SmartEmailingu. Půjde to tak zkombinovat, každá z těch skupin má jiné potřeby a nároky.

Tento týden jsem se spíše než Email marketingu a databázi kontaktů věnoval spíše pokračování v tvorbě webů. Plánuji mít na propagaci produktů dva až tři weby. Tvořím také produkty, které budu na webech nabízet. Čas sice běží, počítám s tím, že do konce výzvy by mělo být opravdu všechno venku.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Taky si myslíte, že je vždy nutné mít velkou databázi kontaktů? Jde se bez ní obejít? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

The Author

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Výzva 100 dní © 2018